TROBA GAUDÍ
2026, Any Gaudí
A 2026, el Parc Samà se suma a la commemoració de l’Any Gaudí amb el programa especial “Troba Gaudí”
una proposta per a descobrir la petjada del modernisme i la inspiració gaudiniana al singular jardí històric de la Costa Daurada.




A través de visites, activitats culturals, propostes educatives i experiències artístiques, el jardí convida a observar la naturalesa, l’arquitectura i el paisatge des de la mirada d’Antoni Gaudí i la seva estreta relació amb Josep Fontserè, autor del disseny original del parc
QUÈ TROBARÀS A
“TROBA GAUDÍ”

Miradors i espais
restaurats

Grutes i formes arquitectòniques inspirades en l’arc catenari

Activitats educatives per a escoles

Conservació de patrimoni i biodiversitat

Concursos, concerts i esdeveniments culturals especials
Un homenatge viu a Gaudí on naturalesa, art i ciència es troben.
ACTIVITATS
Reinauguració del Mirador de la Torre Angulo

Després de treballs de neteja, pintura i impermeabilització, el mirador tornarà a obrir al públic oferint vistes privilegiades del jardí i panoràmiques de 360º sobre la costa i l’entorn natural.
El disseny de les voltes d’aquesta Torre Mirador, ( Al plànol >> Torre Mirador20) està basat en formes geomètriques simples i materials naturals amb la idea d’integrar arquitectura i paisatge al jardí del Parc Sama.
Les grutes del parc i el paraboloide hiperbòlic

Als diferents nivells de la Torre Mirador, la Gruta del Taxodium, la Gruta del canal i la cascada, (Al plànol >> Torre Mirador20, Gruta del taxodium 8 i Gruta del canal i cascada 10) s’instal·laran miralls al terra que permetran observar les voltes i apreciar l’ús de l’arc catenari i els paraboloides hiperbòlics , solucions arquitectòniques que Gaudí va desenvolupar per la seva eficiència estructural i la seva bellesa natural.
Programa educatiu per a centres escolars

Dins el programa d’educació ambiental, https://parcsama.es/visita-escolar / s’oferirà als centres educatius el recorregut “La Senda de Gaudí”, un itinerari per diferents espais del parc on s’expliquen els elements inspirats en l’arquitectura gaudiniana i la relació amb la natura; mitjançant cartells informatius s’identifiquen els punts on es reconeix l’empremta de l’artista.
Com a activitat complementària, es proposarà el taller de l´Arc Catenari, una experiència pràctica amb cordes, pesos i miralls per comprendre de manera didàctica les formes que utilitzava Gaudí.
Acuarios y conservación

Recuperación de los acuarios de la Gruta del canal y la cascadRecuperació dels aquaris de la Gruta del canal i la cascada
Amb motiu de l’Any Gaudí es recuperaran els històrics aquaris interiors de la Gruta del canal i la cascada, (En el plànol >> Gruta del canal i cascada 10) en funcionament fins a 1930. Aquests espais acolliran espècies de peixos i amfibis vinculades a projectes de conservació i educació ambiental propis de l’ecosistema mediterrani. (enllaç a blog actualitat.
Concurs fotogràfic sobre “L’Essència Gaudiniana al Parc Samà” #TrobaGaudí (13/06/2026 – 31/08/2026)

El Parc Samà convida tots els amants de la fotografia a participar al seu nou concurs “L’Essència Gaudiniana al Parc Samà”, una iniciativa cultural que forma part de la celebració de l’Any Gaudí.
VIII Festa dels Indians i el Modernisme

L’edició de 2026 estarà dedicada a Antoni Gaudí i inclourà:
• Concert de Blaumut el 14 de juny a les 19:00h al marc del clicle Jardí Sonor.
• Publicació especial de “La Veu del Parc Samà”, amb continguts històrics, curiositats i cites de l’arquitecte
• Visites guiades temàtiques per grutes, ponts i cascades
• Recreacions escèniques i narratives sobre la relació de Gaudí amb la naturalesa i la ciència
• Programa de conferències divulgatives obertes al públic
• Experiència sensorial al Jardí Històric amb música cubana.
FESTIVAL INTERNACIONAL DE MÚSICA DE CAMBRILS

Parc Samà, un dels escenaris del Festival Internacional de Música de Cambrils
Un esdeveniment únic que recupera els orígens del Festival Internacional de Música de Cambrils, un dels grans referents culturals de l’estiu a la Costa Daurada.
Aquest any que es celebra la 51a edició, el festival recupera així un dels espais més emblemàtics, el lloc on pràcticament va néixer fa mig segle i que, una vegada més, oferirà als visitants una experiència musical única en un entorn natural i històric incomparable.
El jardí històric del Parc Samà acollirà dues propostes de música clàssica que connecten directament amb l´essència i els orígens del festival. 29 de juliol: La Gran Chapelle i el 3 d’agost Quartet Gerhard.
Especial eclipsi i harmonia del vi

El jardí històric del Parc Samà presenta una única manera de gaudir de l’eclipsi de sol que fusiona música, vi i astronomia.
El proper 12 d’agost a partir de les 19:00 hi per gaudir de la bellesa de l’eclipsi, el parc ofereix aquesta activitat singular les entrades de la qual ja es poden triar
Tardor al Parc Samà




