El proper diumenge 24 de maig celebrarem al Parc Samà la 3a edició de la FESTA DELS FALCIOTS. Aquest festival d’ornitologia s’adreça a totes les persones que visiten el parc, encara que especialment enfocat als més petits de les famílies.
El diumenge 24 de maig celebrem al Parc Samà la cloenda de la Festa dels Falciots, un esdeveniment ornitològic que se celebra a les comarques del Camp de Tarragona i que té com a objectiu principal donar a conèixer diferents racons d’aquest territori on observar aus i gaudir de la natura.
Aquest esdeveniment pretén acostar l’ornitologia a tota mena de persones, tant a les persones que ja tenen coneixements previs sobre les aus com als que s’inicien en aquest món. És organitzat per tres entitats: la asociació CEN, la Fundació Plegadis y Birding Catalunya amb el suport del Parc Samà.
Els mesos d’abril i maig són especialment interessants per a l’observació d’aus, ja que coincideix amb l’arribada de les aus migratòries que es vénen a reproduir, entre les quals hi son els falciots. Són aus grans consumidores d’insectes, molt socials i habituals en entorns urbans, on es poden observar volant a gran velocitat.
Per aquest motiu celebrem la Festa dels Falciots, una jornada d’ornitologia a l’aire lliure amb diverses activitats, obertes que no requereixen inscripció prèvia. Per participar-hi només cal abonar l’entrada al parc (excepte per a les persones que disposin de passi). Els tallers es faran a la zona de pícnic al llarg de tot el matí, i el Parc Samà obrirà les portes a les 10:00 h.
Les activitats programades són:
– De 10h a 13h: Taller d’anellament d’ocells amb Sergi Sales. Al cor del Parc Samà i envoltats d’arbres centenaris , l’ornitòleg i expert anellador d’ocells Sergi Sales ens mostrarà què consisteix l’anellament d’ocells: com es capturen els ocells, quines mesures es prenen i quin és l’objectiu d’aquesta tècnica d’estudi. Activitat ideal per gaudir en família amb els més petits de la casa.
– De 10h a 13h: Activitats infantils i de caixes nius amb Associació CEN. S’ensenyarà quins tipus de caixa niu i menjadores existeixen, i coneixerem per a què serveixen.
– De 10h a 13h: Taller d’il·lustració d’ocells amb Carla Gargots Taller que ensenya a dibuixar ocells, donant les pautes bàsiques i explicant, des de zero.
– De 10h a 13h: Parades de venda de llibres d’aus, samarretes de la Festa dels Falciots i de figures de fusta fetes a mà
– 11h: Sortida ornitològica pel Parc Samà amb l’Enric Pàmies. Expert ornitòleg que farà una visita per diferents racons del parc per conèixer quins ocells viuen als diferents hàbitats d’aquest jardí històric.
– 13h: Concurs d´identificació d´aus.
No t’ho perdis! Vine a gaudir d´un matí en contacte amb la natura, aprèn sobre les aus del nostre territori i comparteix una experiència única en família. T’esperem al Parc Samà.
